آیا دکمه لایک فیس بوک در حال ردیابی شماست؟!؟!

بی شک دکمه لایک فیس بوک و دکمه توییت برای توییتر را در بسیاری از سایت و بلاگ ها دیده اید.این روزها کمتر سایتی را پیدا می کنید که این دو دکمه را برای اشتراک گذاری مطالبشان نداشته باشند.اما آیا می دانستید که این دکمه ها جز به اشتراک گذاشتن مطالب با دوستان فیس بوک و دنبال کنندگان در توییتر چه کارهای دیگری نیز می توانند انجام بدهند؟یا به بیانی دیگر در حال انجام دادن چه کار دیگری هستند؟

 

این دکمه ها چه کار می کنند؟

وظیفه اصلی دکمه لایک و توییت همان به اشتراک گذاشتن مطالب در توییتر و فیس بوک می باشد. اما آنها بر روی کامپیوتر کاربر کوکی نیز به جای می گذارند.و با این کار به توییتر و فیس بوک این امکان را می دهند تا عادات وب گردی شما را زیر ذره بین داشته باشند.در حقیقت اگر در فیس بوک یا توییتر لاگین کرده باشید و به وب گردی بپردازید و در پی آن از هر سایت یا بلاگی که این دکمه ها را داشته باشد (مثل آی رایت) بازدید کنید ، این شبکه های اجتماعی مطلع خواهند شد.

و حتی اگر روی این دکمه ها کلیک نکنیم؟

بله! کافی است که شما در ماه اخیر فقط یک بار در توییتر و فیس بوک لاگین کرده باشید تا اطلاعات وب گردی شما جمع آوری شود.برای توقف اینکار شما باید از اکانت خود لاگ اوت کنید.در غیر اینصورت حتی اگر روی آنها کلیک نکنید این دکمه ها مانند ایستگاه های جاسوسی رادیویی همه جا شما را زیر نظر خواهند داشت، فعالیت های شما در وب را ثبت می کنند و این ردیابی را مخابره می کنند.

این دکمه ها تا چه حد در وب گسترش پیدا کرده اند؟

با توجه به رشد شبکه های اجتماعی ، دکمه ها و ابزارهای آنها نیز متعاقبا در حال فراگیرشدن در وب می باشند.دکمه لایک و توییت سال گذشته به میلیون ها صفحه اینترنتی اضافه شدند.یک سوم از هزار سایت پربازدید دنیا دکمه لایک و یک چهارم و یک پنجم آنها دکمه ای از گوگل و توییت را دارند.

آیا فیس بوک از این اطلاعات استفاده می کند ؟

فیس بوک ، توییتر و گوگل اذعان می کنند که آنها از این اطلاعات برای ردیابی کاربرانشان استفاده نمی کنند.و آنها می گویند که این اطلاعات به صورت ناشناس ذخیره شده و از این رو امکان مرورمجدد آنها در مورد کاربری خاص وجود ندارد.فیس بوک می گوید که از این اطلاعات تنها برای تقویت تبلیغات هدفدار خود استفاده می کند.فیس بوک به مدت تقریبا طولانی ۳ ماه این اطلاعات را حفظ می کند، گوگل دو هفته ،و توییتر می گوید که از این اطلاعات استفاده نکرده و آنها را سریعا پاک می کند.

برای به حداقل رساندن این ردیابی چه کار می توان کرد؟

اگر نگران هستید باید بعد از چک کردن فیس بوک و توییت های خود در توییتر از آنها خارج (لاگ اوت) شوید.و برای همین بعدا مجبورید دوباره وارد شوید.به نظر می رسد که این روزها یا باید کمی به خود سختی داد و یا از این موارد مرتبط با حریم خصوصی چشم پوشید.





تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:لاگين,فيس بوك,چه كار مي مند,
ارسال توسط سروش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

تماس با ما

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




اشتراک و ارسال مطلب به: